Valena Beauty

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

INDHOLDSFORTEGNELSE
1. Generelle oplysninger
2. Sådan kommer du i gang
3. Betaling
4. Levering
5. Fortrydelsesret
6. Returnering
7- Reklamationsret
8. Bytteservice
9. Persondatapolitik
10. Klageadgang
11. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
12. Standardfortrydelsesformular

1. Generelle oplysninger
Valena Coelho ApS (Valena.dk)
Fortebakken 36
8240 Risskov
CVR. nr. 38022687
e-mail: valena@valena.dk
Telefon 53 700 636

2. Sådan kommer du i gang
For at du kan indgå aftale med Valena.dk, skal du gennemføre din bestilling/betaling via Monopay.

Første gang du benytter Monopay bliver du automatisk oprettet som bruger. For at gennemføre dit køb skal du oplyse følgende: 
1) En gyldig e-mail-adresse, som efterfølgende også skal bruges ved login
2) Kontakoplysninger
3) Betalingskortoplysninger
4) Et unikt kodeord til login

Når du først har betalt med Monopay én gang, kan du fremover gennemføre dine betalinger på få sekunder fra alle webshops, der benytter Monopay, direkte fra webshoppens indkøbskurv. Bare log in og tjek ud. 

Læs mere om Monopay i afsnittet Persondatapolitik samt på www.monopay.dk

3. Betaling
Bestilling og betaling på Valena.dk sker gennem Monopay og du kan benytte følgende betalingskort: VisaDankort, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit og Maestro. Monopay tager desværre ikke imod rene Dankort.

Du kan oprette flere betalingskort og Monopay husker dine kortoplysninger på tværs af webshops, så du kan gennemføre dine betalinger hurtigt, nemt og sikkert, uden at skulle indtaste oplysninger hver gang du handler online.

4. Levering
Valena.dk sender varerne med Post Danmark eller fragtmand med omdeling. 

Forventet leveringstid er 1-3 hverdage, dog vil ordrer indeholdende bestillingsvarer som udgangspunkt have en længere leveringstid. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet – der efterleveres ikke.

Eventuelle fragtomkostninger vil fremgå af varekurven når du lægger varer i kurven.

Valena.dk bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

5. Fortrydelsesret
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på Valena.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;
– Har modtaget din vare
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
– Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til valena@valena.dk eller ringe på 53 700 636. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

6. Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
– Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
– Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. – Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet
– Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på
– Gavekort

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling den unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes eller afleveres til:
Valena Coelho ApS (Valena.dk)
Fortebakken 36
8240 Risskov

Hvad skal jeg sende med tilbage? 
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

7. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på Valena.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Valena Coelho ApS (Valena.dk)
Fortebakken 36
8240 Risskov

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

8. Bytteservice
Når du handler på Valena.dk kan du vælge at få byttet din varer til en anden vare af samme værdi. Ønskes penge retur, kan dette kun ske ved fremvisning af bon/faktura.

Når en vare skal byttes skal du selv afholde udgiften for forsendelse til os. Bytteservice gælder ikke gavekort.

9. Persondatapolitik
Når du handler i webshoppen på Valena.dk og betaler med Monopay accepterer du samtidigt at Valena.dk og Monopay indsamler og opbevarer data om dig med henblik på at kunne give dig den bedst mulige brugeroplevelse.

Første gang du benytter Monopay bliver du automatisk oprettet som bruger. For at gennemføre dit køb skal du oplyse følgende: 
1) En gyldig e-mail-adresse, som efterfølgende også skal bruges ved login
2) Kontakoplysninger
3) Betalingskortoplysninger
4) Et unikt kodeord til login

Der er grundlæggende tale om tre typer data. 
1) Dine kontakt- og betalingsoplysninger, som du selv indtaster på Monopay i forbindelse med din registrering og brug af Monopay. Oplysningerne deles med Valena.dk, og er bl.a. nødvendige for at Valena.dk ved hvor dine varer skal sendes hen og for at Monopay kan trække pengene for dit køb. 
2) Information omkring dine køb. Monopay modtager informationer om dit køb fra Valena.dk og bruges bl.a. til at vise dine købskvitteringer.
3) Serverstatistikker til måling af trafik, som bruges til at optimere driften, udvikle nye services og give dig en bedre brugeroplevelse. 

Informationerne kan blive brugt ifm. elektronisk markedsføring fra Valena.dk eller Monopay. Baseret på din købshistorik kan vi skræddersy nogle gode tilbud til dig, som du bare ikke må gå glip af. Men vi hader også spam-mails, så derfor vil vi altid begrænse antallet af udsendelser til et minimum, og gøre dem så relevante for dig som overhovedet muligt. Du kan til enhver tid afmelde dig markedsføringen på en senere tidspunkt via linket i nyhedsbrevet. Envidere forbeholder Monopay sig retten til at videregive eller sælge ikke-personlige generelle statistiske oplysninger omkring trafik og handelsmønstre.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Alle personoplysninger transmitteres over en krypteret TLS-forbindelse. Personoplysninger opbevares ikke krypteret.

Både Valena.dk og Monopay har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Valena.dk er Valena Coelho ApS, Fortebakken 36, 8240 Risskov samt Monopay ApS, Skæringvej 96, 8520 Lystrup. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart. Dog videregives oplysninger til udvalgte og betroede tredjemænd, der er berettiget til at benytte dine personlige oplysninger med henblik på at levere de varer, som du har bestilt, og kunne holde dig orienteret om status på din ordre.

Som registreret hos Valena.dk og Monopay har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Valena Coelho ApS via e-mail valena@valena.dk samt Monopay ApS via monopay@monopay.com.

10. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på 53 700 636 eller valena@valena.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
mail: cfk@kfst.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse valena@valena.dk.

11. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Valena.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.
 
12. Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Valena Coelho ApS (Valena.dk)
Fortebakken 36
8240 Risskov

e-mail: valena@valena.dk

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

Bestilt den (*)/modtaget den (*):

Forbrugerens navn (Forbrugernes navne):

Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse):

Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Dato:

(*) Det ikke relevante udstreges